آشنایی با اولین خانم داروساز گیلان

خانم دکتر پورمیرزا در سال 1310 در رشت متولد شد .تحصیلات ابتدایی و متوسطه را به ترتیب در دبستان سعادت نسوان و شاهدخت رشت به اتمام رساند و بلافاصله وارد دانشگاه شد .

وی تحصیلات خود را در دانشکده داروسازی دانشگاه تهران با درجه بسیار خوب به پایان رساند . پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به رشت برگشت و در تاریخ 1336/1/16 به عنوان رئیس داروخانه و اولین داروساز مشغول به انجام وظیفه گردید .

وی می گوید در آن سالیان به دلیل محدودیت داروهای اسپیسالیته اقلامی از داروهای خوراکی چون شریت سینه و ... با حداقل امکانات در همان بیمارستان ساخته و در اختیار بیماران قرار داده می شد و داروهای ساده ای چون اسپرین به همان شکل اولیه پودری در بسته های کوچک تحویل بیماران می گردید.

ایشان در آن سالها با مسئولان جمعیت شیرخورشید ( هلال احمر ) رشت جهت تدریس میکروب شناسی و انگل شناسی به دانشجویان آموزشکده پرستاری همکاری می نمود و به دلیل فعالیت در واقعه مسمومیت ناشی از خوردن بستنی در پارک شهر از طرف استاندار وقت مورد تقدیر قرار گرفت .

مشارالیه چندین سال به عنوان مسئول و موسس داروخانه پورمیرزا واقع در منطقه پل بوسار رشت انجام وظیفه کردند . وی همسر زنده یاد دکتر نورا.. تحویلداری از پیشکسوتان افتخارآمیز جامعه پزشکی بوده و دارای یک دختر با تحصیلات دندانپزشکی و دو پسر به نام های عطاا...( مهندس الکترونیک ) و کاوه ( مهندس مکانیک ) هستند که هر سه در خارج از کشور به سر می برند . و ایشان هم همینک نزد فرزندانشان هستند . انشاالله همواره شاد و سلامت باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 14:45 | نویسنده : مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اریک صدا